Thursday, December 23, 2010

Keunikan Facebook

ramai orang tidak tahu sebenarnya.. facebook merupakan tempat yg ramai orang unik tinggal.. terutamanya pada golongan yg suka menaip seperti ini:

cowk kitew nark giey jlawn2 dewkart pavi..
tapiew kawan2 taderp..
sunyi nyerp.. tp taperp..
taderp la cakyt aty dok at umh..

maksudnya:

esok kita nak pegi jalan jalan dekat pavi..
tapi kawan kawan takde..
sunyi nye.. tapi takpe..
takde la sakit hati dok kat rumah..

keunikan ini sangat annoying.. sungguh unik kalau dorang dapat membelitkan lidah sebelas kali.. dan bercakap macam tertulis kat atas ni.. ape yg dorang ni nak tunjuk dengan status facebook yg membelitkan lidah.. adakah?? owh~ comelnya dia cakap.. pelat  macam palat.. atau?? wah.. pandai nye awak reka perkataan yg unik.. saya jatuh cinta kat awk.. tapi golongan camni tak terhenti begitu saja.. ada jugak golongan yang seperti ini:

bro!! de ne??
pak jom..
ne g.. ne la..
pak num teh.. kt ne g..
pat se la..
le bang sal hot chick..

ok ok.. t jer..

maksudnya:

bro!! ade mane??
lepak jom..
mane lagi.. sini la..
lepak minum teh.. kat mne lagi..
tempat biase la..
bole sembang pasal hot chick..
ok ok.. nanti roger..

inilah sebabnya.. bahasa melayu kita rosak.. nak cakap aku ni pandai sangat bahasa.. elok sikit la dari yg atas ni.. muntah aku dgr kalo ade orang yg cakap camni.. jadi fikir fikirkanlah.. banyak cara kita nak jadi unik.. kalau siapa siapa yg berkenan nak cari awek or balak.. cari la calon yg unik macam kat atas ni.. unik kan?? unik kan?? senang je nak cari.. log in facebook je dapat awek unik..

ok terima kasih..


p/s: 1st entry meluahkan jiwa.. haha.. gedik pulak bila baca banyak banyak kali..

3 comments:

  1. aku pun menyampah dengan ayat belit2 lidah ni... tak boleh ke taip molek2 sikit supaya senang faham?

    they think its kinda cute.. but its LAME.....

    ReplyDelete
  2. hehhe..
    ni budak2 baru nk up..
    cni la jadi nye..

    ReplyDelete